WEKO3
アイテム
新小型雪上車の試験結果について
https://doi.org/10.15094/00008590
https://doi.org/10.15094/00008590e0ddd45f-feea-4de0-95ad-611d434328be
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 1988-07-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 新小型雪上車の試験結果について | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The results of tests for a smaller snow vehicle | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15094/00008590 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
論文名よみ | ||||||
その他のタイトル | シン コガタ セツジョウシャ ノ シケン ケッカ ニ ツイテ | |||||
著者名(日) |
喜納, 淳
× 喜納, 淳× 細谷, 昌之× 竹内, 貞男× 金内, 賢 |
|||||
著者名(英) |
Kinou, Atsushi
× Kinou, Atsushi× Hosoya, Masayuki× Takeuchi, Sadao× Kaneuchi, Mamoru |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 防衛庁技術研究本部第4研究所 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 防衛庁技術研究本部 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 国立極地研究所 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 株式会社大原鉄工所 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | 4th Research Center, Technical Research & Development Institute, Japan Defence Agency | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Technical Research & Development Institute, Japan Defence Agency | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | National Institute of Polar Research | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Ohara Iron Works Co.,Ltd. | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 昭和基地ならびに沿岸地域で使用する小型雪上車を国立極地研究所設営専門委員会小型雪上車設計作業委員会が開発した。この雪上車は, 主として氷上で行動することから, 軽量化を図ることを開発の条件の一つとした。このため, 動力伝達システムには全油圧駆動方式を採用した。この方式は, 日本の南極観測では始めてのことであるので, 低温下での始動試験, 始動に用いるバッテリーの持続試験を行った。全油圧駆動方式に伴う車両の操縦上の問題について試験を行い, 必要な改善策を講じた。また, 車両のピッチングを減少するために, 懸架装置についての試験も行い, 必要な改善を行った。完成した新小型雪上車は第28次観測隊により昭和基地に搬入され使用されている。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | A new small snow vehicle for operating at Syowa Station and vicinities was developed by the working group on snow vehicle, the Committee on Antarctic Logistics, National Institute of Polar Research. Attention was paid to make the vehicle light weight because it was expected to be driven on the sea ice. To fulfill this objective, the hydrostatic transmission system was adopted for the mechanical power train. Since the introduction of the snow vehicle equipped with the hydrostatic transmission system was the first experience for the Japanese Antarctic Research Expedition, fundamental tests of this system such as the starting of engine and the duration of battery power under low temperatures expected in the Antarctic, were conducted. Tests were made also to examine the steerbility of the vehicle with the hydrostatic transmisstion system, and required improvements were made. The shock-absorbing properties of the suspension were tested in order to reduce the pitching motion of vehicle. The first small size snow vehicle which was improved based on the test results has been used in good condition in the Syowa Station area since the 1987 summer. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00181831 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 00857289 | |||||
書誌情報 |
南極資料 en : Antarctic Record 巻 32, 号 2, p. 218-237, 発行日 1988-07 |
|||||
国際十進分類法 | ||||||
主題Scheme | UDC | |||||
主題 | 62(*2) |