Item type |
紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
1985-03-01 |
タイトル |
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タイトル |
実験用南極ホーバークラフト |
タイトル |
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タイトル |
On the experimental hovercraft for the Antarctic |
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言語 |
en |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
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ID登録 |
10.15094/00008436 |
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ID登録タイプ |
JaLC |
ページ属性 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
P(論文) |
論文名よみ |
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その他のタイトル |
ジッケン ヨウ ナンキョク ホーバークラフト |
著者名(日) |
村尾, 麟一
森脇, 喜一
村越, 望
大門, 康祐
稲葉, 稔
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著者名(英) |
Murao, Rinichi
Moriwaki, Kiichi
Murakoshi, Nozomi
Daimon, Yasusuke
Inaba, Minoru
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著者所属(日) |
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青山学院大学理工学部 |
著者所属(日) |
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国立極地研究所 |
著者所属(日) |
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国立極地研究所 |
著者所属(日) |
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三井造船株式会社 |
著者所属(日) |
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三井造船株式会社 |
著者所属(英) |
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en |
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Science and Engineering Department, Aoyama Gakuin University |
著者所属(英) |
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en |
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National Institute of Polar Research |
著者所属(英) |
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en |
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National Institute of Polar Research |
著者所属(英) |
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en |
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Mitsui Engineering and Shipbuilding Co.,Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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Mitsui Engineering and Shipbuilding Co.,Ltd. |
抄録(日) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
南極観測事業におけるホーバークラフトの有用性・適応性に関し, 南極用実用艇建造のための技術データを得ることを目的として, 実験用小型ホーバークラフトが開発建造された。ホーバークラフトは重量2.8tの周辺スカート圧力室型で, 揚力ファンより分岐されたダクト中に装備された方向舵とパフポートによって操縦される。艇は1981年に昭和基地に自力搬入され, 1981から1982年にかけて33時間の走行試験と氷状調査が実施された。計画最高速力55km/hが達成されたが, 走行中エンジンエアクリーナーへの雪の目詰まり, 駐機中ファン空気吹き出し部の凍結などのトラブルが経験された。実験用南極ホーバークラフトの計画, 設計, 主要目, 登坂推進性能, 走行試験の経過と結果が記述されている。 |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
An experimental hovercraft has been developed for tests on the utility, adaptability and operation of hovercraft in the environment of the Antarctic. The Hovercraft Subcommittee formed in 1978 has been managing the planning of this project. The craft is a 2.8t plenum chamber type hovercraft with 60cm depth flexible skirts, fitted to its perimeter. Two rudders equipped within the air jet bleeded from the lift fan, and two puff ports which control the air jet, provide directional control. In order to estimate the performance of the craft, the static thrusts were measured. In January 1981,the craft was unloaded on the fast ice about 40km NW of Syowa Station in the Antarctic. After 3.5 hours run it reached the station, crossing small cracks and puddles. During the summer and winter seasons of 1981/82,33 hours test running and sea-ice survey have been carried out. Some troubles such as the clogging of snow in the engine room, icing on the air outlet from fan scroll and tear of skirts were experienced. The process of planning, design, principal particulars, slope ascending capability and the operation in the Antarctic of the experimental hovercraft are described. |
雑誌書誌ID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN00181831 |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
00857289 |
書誌情報 |
南極資料
巻 84,
p. 36-55,
発行日 1985-03
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国際十進分類法 |
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主題Scheme |
UDC |
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主題 |
62(*2) |