Item type |
紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
1992-11-01 |
タイトル |
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タイトル |
南極大型雪上車 (SM100S) の開発 IV. ゴム履帯の低温特性 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
A newly developed snow vehicle (SM100S) for Antarctica IV. Low temperature properties of crawler belt |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
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ID登録 |
10.15094/00008784 |
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ID登録タイプ |
JaLC |
ページ属性 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
P(論文) |
論文名よみ |
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その他のタイトル |
ナンキョク オオガタ セツジョウシャ (SM100S) ノ カイハツ IV. ゴム リタイ ノ テイオン トクセイ |
著者名(日) |
前川, 悦治
寺山, 義英
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著者名(英) |
Maekawa, Etsuji
Terayama, Yoshihide
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著者所属(日) |
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バンドー化学(株)中央研究所 |
著者所属(日) |
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バンドー化学(株)第一事業部コンベアベルト技術製造部 |
著者所属(英) |
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en |
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Central Research Laboratory, Bando Chemical Industries Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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Conveyor Belt Division, Bando Chemical Industries Ltd. |
抄録(日) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
耐超低温特性の観点から, 最近開発されたイソプレン・ブタジエン共重合体の雪上車用履帯ゴムとしての実用の可否を現行の天然ゴムのみの系と天然ゴム/ブタジエンゴムのブレンド系との比較において検討した。その結果, 強度的にはこれら二者より劣るが, -70℃においても十分なゴム弾性を保持しており, 実用試験をしてみる価値があることがわかった。 |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In order to discover a high cold-resistance material for use in the crawler belt of snow vehicles, the physical properties at very low temperatures of a recently developed material, isoprene/butadiene (70/30) random copolymer filled with carbon black, was investigated in comparison with a blended rubber NR/BR (65/35) as well as a currently used NR. It has been found that this material can keep rubber elasticity even at low temperatures blow -70℃, though it is somewhat inferior to the other two materials as to strengths such as stress-at-break and tear; and hence, it is considered as quite worthy of a practical test under equipped for a snow vehicle in the Antarctic area. |
雑誌書誌ID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN00181831 |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
00857289 |
書誌情報 |
南極資料
en : Antarctic Record
巻 36,
号 3,
p. 398-409,
発行日 1992-11
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国際十進分類法 |
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主題Scheme |
UDC |
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主題 |
62(*2) |